Längtar till skolan

Ja.. Ni läste rubriken rätt!
Eftersom jag hoppade av skolan efter ungefär 3 veckor så betyder alltså det att jag vart hemma i ett halvår nu och inte gjort nånting.. Har blivit så sjukt rastlös och sover nästan bort dagarna hela tiden, men det börjar bli bättre med det nu eftersom jag försöker vakna senast 10 helst innan. Men när jag hoppade av skolan så kändes det jättebra, det var verkligen det rätta för mig, eftersom jag valde fel linje.. Jag valde då Barn och Fritid, och insåg snabbt att det inte var nått för mig, fast ja jag hade ju sagt det från hela första början, till och med innan vi fick söka till gymnasiet. Mitt första hands val var ju Hotell och Turism programmet i Mora men de la ner så hade en kväll på mig att komma på något nytt så valde Barn och Fritid bara för att söka nått.. Och det skulle jag inte ha gjort jag skulle sökt till Falun från hela första början pga av att jag inte gjorde de så missar jag ett helt år i skolan och får ta studenten ett år efter nästan alla mina kompisar. Men det gör inte så mycket, jag hoppas ju att jag kommer in på de jag sökt nu för isåfall så spelar det ingen roll att jag missade ett år i skolan. Och ni undrar säkert varför jag inte jobbar nu istället? Jo jag gick till arbetsförmedlingen för syon på St Mikael sa att jag skulle de, gick dit och fråga lite om jobb och så, tror ni det fanns nått? Nej jag kunde inte få hjälp av dom eftersom jag är under 18, dom sa att jag skulle kontakta AME istället så det gjorde jag, där fick jag svaret, '' Vi kan inte heller erbjuda dig ett jobb med lön efttersom du är under 18, men vi kan erbjuda en praktikplatts.'' Men jag tackade nej.. Eftersom jag är i behov av pengar då jag varken får, barnbidrag,studiebidrag eller nån annan ersättning som dom hade för nått år sen.. Jag tänker inte jobba utan lön! Visst kan man söka jobb själv, men jag bor på helt fel ställe.. Det finns INGA jobb här.. Vill ju inte jobba på en pizzeria direkt, haha! 
Så jag längtar iaf suuupeeeer mycket på att få börja skolan igen och ha nånting att göra, och flytta såklart, så spännande! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0